پاورپوینت روش های ایجاد انگیزش در خود و دیگران

در این پاورپوینت به بررسی روش های ایجاد انگیزش در خود و دیگران می پردازیم. با درک نظریه های انگیزشی و ابزارهای کاربردی می توانید به اهداف خود دست یافته و در محیط کارتان موفق شوید.

روش های ایجاد انگیزش در خود و دیگران

بخشی از متن
موفقیت در زندگی و محیط کار گاهی اوقات به نکات زیادی بستگی دارد، اما ریشه‌ی اصلی آن در رفتارهای خودمان و دیگران است. درک و آگاهی از اهمیت ابزارهای انگیزشی و نحوه‌ی استفاده از آنها، امری بسیار حیاتی است. اصطلاح انگیزش Motivation به عنوان عاملی که ما را به رفتارهای مشخص هدایت می‌کند، معرفی می‌شود. انگیزش، تمایل یا گرایشی به عمل به شیوه‌ای خاص است. این مفهوم گاهی با اصطلاح انگیزه Motive ترکیب می‌شود، اما تفاوتی بین این دو وجود دارد.

به عبارت دیگر انگیزش به عنوان یک عامل کلی و نیرومند معرفی می‌شود که ما را به اعمال کلی وسیعی هدایت می‌کند، در حالی که انگیزه به عنوان علتی خاص برای انجام یک رفتار خاص تعریف می‌شود. به طور کلی، درک این تفاوت‌ها و استفاده صحیح از این ابزارها می‌تواند برای دست‌یابی به موفقیت در هر زمینه‌ای، بسیار موثر باشد.

نظریه‌ های مختلفی در زمینه‌ی انگیزش مطرح شده‌اند، از جمله نظریه هدف‌ گذاری، نظریه دوعاملی هرزبرگ، و نظریه انتظار. این نظریه‌ها در تحقیقات سازمانی تأثیر بسزایی داشته‌اند و ابزارهایی ارائه می‌دهند که هنگامی که به درستی مورد استفاده قرار می‌گیرند، بسیار مؤثرند. با این حال، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که این ابزارها همواره به طور پیش‌فرض عمل نمی‌کنند و ممکن است عواقب ناخواسته‌ای داشته باشند که در نتیجه مداخلاتی برای کاهش انگیزه مورد نیاز باشد.

برای دستیابی به موفقیت در رفتارهای خود و دیگران، درک صحیحی از نظریه‌های انگیزشی ضروری است. این بررسی می‌کند که زمانی و در چه موقعیتی این ابزارها موثر هستند و همچنین به مطالعه پیامدهای ناخواسته که ممکن است برای هر یک از این ابزارهای انگیزشی به وجود آید، می‌پردازد. در واقع، سه استراتژی اصلی برای افزایش انگیزه در سازمان‌ها شامل دادن بازخورد، تعیین هدف، و استفاده از مشوق‌ ها است. اما هر یک از این عملیات ممکن است به پیامدهای نامطلوبی منجر شود و برای دستیابی به نتایج مطلوب، لازم است درک کافی از عملکرد و کاربرد آنها در موقعیت‌های مختلف وجود داشته باشد.

محتوای فایل دانلودی
یک فایل پاورپوینت به زبان فارسی
یک فایل پی دی اف مقاله به زبان انگلیسی


قیمت : 35,000 تومان

فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد صفحات: 41

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


اولین نفر باشید

نظر شما