پرسشنامه انگیزه کاری معلمان

پرسشنامه انگیزه کاری معلمان، ابزاری ارزشمند است که در سال 1375 توسط جواد محمد آقاجری با هدف سنجش میزان انگیزه و تعهد این قشر فرهیخته به رشته تحریر درآمد. این پرسشنامه شامل 20 سوال 5 گزینه ای با طیف پاسخ “کاملا موافقم” تا “کاملا مخالفم” است که بر اساس نظریه های نوین انگیزش مانند نظریه برابری جی استیسی آدامز طراحی شده است.

پرسشنامه انگیزه کاری معلمان

به عنوان مثال، سوالی مانند “مدیر آموزشگاه بین همکاران تبعیض قائل نمی شود” بر مبنای این نظریه بنا شده است. در این نظریه، فرد زمانی در محیط کار احساس رضایت و انگیزه خواهد داشت که احساس نابرابری نکند. بنابراین، انتخاب گزینه “کاملا موافقم” توسط معلم، نشان دهنده عدم وجود تبعیض در محیط کار و در نتیجه، انگیزه بالا برای انجام وظایف خواهد بود.

پرسشنامه انگیزه کاری معلمان، با ارائه تصویری روشن از سطح انگیزش و تعهد این افراد، به مدیران و سیاستگذاران آموزشی کمک می کند تا با شناسایی نقاط قوت و ضعف، برنامه های مداخلاتی اثربخشی را برای ارتقای انگیزه و رضایت شغلی معلمان تدوین و اجرا نمایند. این امر در نهایت، به بهبود کیفیت آموزش و پرورش و ارتقای جایگاه و منزلت معلمان در جامعه منجر خواهد شد.

  • روایی و پایایی : دارد
  • نحوه نمره دهی : دارد
  • نوع فایل : ورد آفیس word
  • نسخه PDF : دارد
  • تعداد صفحات : 3

پرسشنامه کاملا استاندارد است


قیمت : 15,000 تومان

فرمت فایل: WORD, PDF

تعداد صفحات: 3

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


اولین نفر باشید

نظر شما