پرسشنامه اضطراب بک (ابزاری برای اندازه گیری میزان اضطراب)

پرسشنامه اضطراب بک (BAI) یک پرسشنامه خودگزارشی 21 سوالی است که برای اندازه گیری میزان اضطراب در افراد طراحی شده است. این پرسشنامه توسط آرون بک و همکارانش در سال 1988 توسعه یافت و از آن زمان به طور گسترده در تحقیقات و کاربردهای بالینی مورد استفاده قرار گرفته است.

پرسشنامه اضطراب بک (ابزاری کارآمد برای اندازه گیری اضطراب)

شیوه نمره گذاری و تفسیر پرسشنامه
این پرسشنامه یک مقیاس 21 ماده ای است که آزمودنی در هر ماده یکی از چهار گزینه ای که نشان دهنده شدت اضطراب است را انتخاب می کند. چهار گزینه هر سوال در یک طیف چهار بخشی از 0 تا 3 نمره گذاری می شود. هر یک از ماده های آزمون یکی از علایم شایع اضطراب (علایم ذهنی، بدنی و هراس) را توصیف می کند. بنابراین، نمره کل این پرسشنامه در دامنه ای از صفر تا 63 قرار می گیرد. نقاط برش پیشنهاد شده برای این پرسشنامه در جدول آمده است.

روایی و پایایی
مطالعات انجام شده نشان می دهند که این پرسشنامه از اعتبار و روایی بالایی برخوردار است. ضریب همسانی درونی آن (ضریب آلفا) 0/82، اعتبار آن با روش بازآزمایی به فاصله یک هفته 0/75 و همبستگی ماده های آن از 0/30 تا 0/76 متغیر است. پنج نوع روایی محتوا، همزمان، سازه، تشخیصی و عاملی برای این آزمون سنجیده شده است که همگی نشان دهنده کارآیی بالای این ابزار در اندازه گیری شدت اضطراب می باشد.

مشخصات پرسشنامه اضطراب بک

  • هدف: اندازه گیری میزان اضطراب در افراد
  • روایی و پایایی: دارد
  • شیوه نمر گذاری و تفسیر نتایج: دارد
  • تعداد سوال: 21
  • نوع فایل: ورد آفیس WORD
  • نسخه PDF : دارد
  • منبع: دارد

Beck Anxiety Inventory


قیمت : 15,000 تومان

فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 4

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


اولین نفر باشید

نظر شما