پرسشنامه بهزیستی ذهنی وارویک ادینبورگ WEMWBS

پرسشنامه بهزیستی ذهنی وارویک ادینبورگ (WEMWBS) ابزاری جامع برای سنجش بهزیستی ذهنی افراد است. این پرسشنامه دارای 14 سوال است که از طیف لیکرت پنج گزینه ای استفاده می‌کند.

پرسشنامه بهزیستی ذهنی وارویک ادینبورگ WEMWBS

معرفی پرسشنامه استاندارد بهزیستی ذهنی وارویک ادینبورگ

در سال 2007، پرسشنامه بهزیستی ذهنی وارویک ادینبور توسط تنانت و همکاران تدوین گردید. این پرسشنامه، که به منظور اندازه گیری بهزیستی ذهنی افراد ایجاد شده است، شامل 14 سوال است. هدف اصلی این ابزار اندازه گیری، بررسی بهزیستی ذهنی افراد از زوایای مختلف اعم از خوش بینی، روابط مثبت با دیگران و انرژیک بودن می باشد. این پرسشنامه از طیف لیکرت پنج گزینه ای برای نمره گذاری استفاده می‌کند، تا نتایج به دقت و تفکیک مناسبی از وضعیت بهزیستی ذهنی شرکت‌ کنندگان ارائه دهد.

مولفه های پرسشنامه

پرسشنامه بهزیستی ذهنی وارویک ادینبورگ دارای 3 بعد بوده که در جدول زیر ابعاد و نیز شماره سوال مربوط به هر بعد ارائه گردیده است.

بعد سوالات مربوطه
خوش بینی1، 2، 3، 8، 10، 12، 14
روابط مثبت با دیگران4، 7، 9
انرژیک بودن5، 6، 11، 13

روایی و پایایی پرسشنامه بهزیستی ذهنی

در پژوهش انجام شده توسط رجبی (1391)، نتایج تحلیل عاملی اکتشافی نشان داد که مدل بهزیستی ذهنی با تأکید بر سه عامل اساسی، به عنوان خوش بینی، روابط مثبت با دیگران و انرژیک بودن، مناسبی برای تبیین داده‌ها می‌باشد. در تحلیل عامل تاییدی نیز، این سه عامل به عنوان بخش‌های اصلی مقیاس بهزیستی ذهنی تأیید شدند. ضرایب آلفای کرونباخ برای کل مقیاس (12 ماده) و همچنین برای هر یک از عامل‌های سه‌گانه به‌ صورت قابل قبولی محاسبه شدند، نشان از پایای معتبر مقیاس داشت. علاوه بر این، روایی همزمان مقیاس بهزیستی ذهنی با مقیاس‌های خودکارآمدی عمومی و حمایت اجتماعی نیز به طور معنی‌ داری تأیید شد.

مشخصات پرسشنامه

  • هدف پرسشنامه : بررسی بهزیستی ذهنی افراد از ابعاد مختلف (خوش بینی، روابط مثبت با دیگران، انرژیک بودن)
  • روایی و پایایی: دارد
  • تفسیر و شیوه نمره گذاری : دارد
  • تعداد سوال: 14
  • تعداد بعد (خرده مقیاس): 3
  • مولفه: دارد
  • مقاله بیس: دارد (یک مقاله فارسی)
  • نوع فایل: ورد آفیس word
  • منبع: دارد

قیمت : 15,000 تومان

فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 4

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


اولین نفر باشید

نظر شما