پرسشنامه استانداردهای حرفه معلمی

پرسشنامه استانداردهای حرفه معلمی ابزاری استاندارد برای ارزیابی عملکرد معلمان است که در سال 2000 توسط دانشگاه آیداهو طراحی شده است. این پرسشنامه دارای 12 گویه در طیف 5 درجه ای لیکرت است. منابع در متن آورده شده است.

پرسشنامه استانداردهای حرفه معلمی

  1. معلم مفاهیم و فرایندهای اساسی مرتبط با موضوعی که تدریس می کند را می فهمد و تجربیات یادگیری جدیدی را خلق نموده و موضوع را برای دانش آموزان معنی دار می سازد (دانش مرتبط با موضوع)
  2. معلم از تحقیقات و دیدگاههای تئوریکی متعددی برای تصمیم گیری در خصوص روش کلاسداری و تدریس و انعکاس آنها استفاده می کند (مطالعه و تحقیق حرفه ای)
  3. معلم از دانش مرتبط با تفاوتهای فردی دانش آموزان برای برنامه ریزی، انتقال و تحلیل مطالب استفاده می کند (تفاوتهای فردی دانش آموز)
  4. معلم برنامه های پر محتوایی را برای ارتقاء موفقیت دانش آموزان و مشارکت فعال آنها در یادگیری برنامه ریزی می کند (برنامه ریزی برای تدریس)
  5. معلم از استراتژی های آموزشی متنوعی برای ارتقاء موفقیت و مشارکت فعالانه دانش آموزان استفاده می کند (انتقال مطالب)
  6. معلم از روشهای متنوع ارزیابی رسمی و غیر رسمی برای ارزیابی دانش آموزان استفاده می کند (ارزیابی)

امتیازدهی به پرسشنامه استانداردهای حرفه معلمی به این صورت است که برای هر گویه، گزینه “خیلی زیاد” نمره ۵، گزینه “زیاد” نمره ۴، گزینه “متوسط” نمره ۳، گزینه “کم” نمره ۲ و گزینه “خیلی کم” نمره ۱ را دریافت می کند. بنابراین، نمره کل پرسشنامه بین ۱ تا ۶۰ خواهد بود.

تفسیر نتایج پرسشنامه استانداردهای حرفه معلمی به این صورت است که:

  • نمره بین ۱ تا ۲۴: عملکرد بسیار ضعیف
  • نمره بین ۲۵ تا ۳۹: عملکرد ضعیف
  • نمره بین ۴۰ تا ۵۴: عملکرد متوسط
  • نمره بین ۵۵ تا ۶۰: عملکرد خوب
  • نمره بین ۶۱ تا ۶۹: عملکرد عالی

هدف پرسشنامه
ایجاد تحول در زندگی دانش آموزان از طریق ایجاد آمادگی در مربیانی که دارای دانش و مهارت ها برای حمایت از یادگیری تمامی دانش آموزان هستند، هدف اصلی آموزش است. این مهارت ها به وسیله دانشگاه ایالتی آیداهو طراحی شده است که دانش محتوایی، دانش محتوایی روشهای معلمی، دانش و مهارتهای روش معلمی و حرفه ای، منش ها و توانایی انجام فعالیت های حرفه ای که بر تمامی دانش آموزان تاثیر مثبت دارد را شامل می شود.


قیمت : 15,000 تومان

فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 2

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


اولین نفر باشید

نظر شما