پرسشنامه سلامت اجتماعی کییز

پرسشنامه سنجش سلامت اجتماعی کییز (KSWBQ) با 20 سوال و 5 زیر مقیاس، توسط آقای کییز در بنیاد علمی مک آرتور ایالات متحده آمریکا در سال 2004 تدوین شده است. این ابزار پژوهشی در چندین دوره مطالعاتی روایی و پایایی آزمون شده و به منظور اندازه‌گیری سطح سلامت اجتماعی فرد در زمینه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پرسشنامه سلامت اجتماعی کییز

در دیدگاه کییز، نقدهایی به نقش پژوهشگران مطرح شده است که تاکنون به بررسی جوانب جامع سلامت روانی پرداخته نشده‌اند. او معتقد است که سلامت باید بر اساس ادراک‌ها و ارزیابی‌های افراد از زندگی خود، با تأکید بر حالت‌های عاطفی و کنشوری روان شناختی و اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد. این رویکرد گسترده‌تری به تفاهم از سلامت ارائه می‌دهد، که به عنوان یک دیدگاه جامع توانمندی فرد در ایفای نقش‌های اجتماعی تعریف شده و از طریق این زاویه، پژوهش‌ها به دنبال بررسی سلامت روانی در ابعاد گسترده‌تری می‌پردازند.

روایی و پایایی پرسشنامه
قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد. یعنی اینکه ابزار اندازه­ گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.

روایی و پایایی این پرسشنامه در پژوهش باباپور و همکاران  (1388)  به دست آمده است.

مقیاس پرسشنامه
براساس طیف لیکرت است و به صورت خیلی کم  (1) تا خیلی زیاد (5) نمره گذاری می شود.

مشخصات پرسشنامه سلامت اجتماعی کییز

  • روایی و پایایی: دارد (فارسی)
  • تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
  • تعریف مفهومی: دارد
  • مولفه : دارد (سوالات مربوط به هر مولفه مشخص است)
  • فرمت فایل: ورد آفیس WORD
  • تعداد صفحات: 13
  • منبع: دارد

این فایل شامل چهار پرسشنامه استاندارد سلامت اجتماعی کییز می‌باشد. این پرسشنامه ها به شرح زیر هستند: پرسشنامه اول با 33 سوال، پرسشنامه دوم با 28 سوال، پرسشنامه سوم با 20 سوال و پرسشنامه چهارم با 15 سوال. هر یک از این پرسشنامه ها به منظور اندازه‌گیری و ارزیابی سطح سلامت اجتماعی افراد در زمینه‌های مختلف طراحی شده‌اند و می‌توانند به عنوان ابزارهای موثری در تحقیقات مرتبط با سلامت اجتماعی مورد استفاده قرار گیرند.


قیمت : 15,000 تومان

فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 13

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


اولین نفر باشید

نظر شما