مقاله روش های ایجاد انگیزه در دانش آموزان ابتدایی

این مقاله در مورد روش های ایجاد انگیزه تحصیلی در دانش آموزان ابتدایی می باشد و به طور کامل عوامل بی انگیزشی ، راهکار های عملی برای افزایش انگیزه ، روش های ایجاد انگیزه و ترغیب دانش آموزان به تحصیل و آموزش انگیزه و… بررسی شده است.

روش های ایجاد انگیزه تحصیلی در دانش آموزان ابتدایی

مقدمه
اولین نکته‌ای که معلمان باید به آن توجه کنند، این است که انگیزش انسانی یک مسئله بسیار پیچیده است. صدها روان‌ شناس سال‌ ها از زندگی خود را به کشف نحوه‌ی رفتار انسان اختصاص داده‌اند و کوشش‌های آنان به موفقیت‌های زیادی منجر شده است. امروزه، نسبت به چند دهه پیش، اطلاعات بیشتری درباره این موضوع داریم، اما این موفقیت‌ها به این معنا نیست که درک و فهم ما کامل شده باشد و اکنون می‌توانیم به دانش جدید تمام اشکال رفتارها و نگرش‌های ضدباروری در مدارس و کلاس‌ها پایان دهیم.

اگر موضوع انگیزش انسان به این سادگی بود، معلمان قادر به حل بسیاری از مشکلاتی که با اندک انگیزش دانش‌ آموزان قابل حل بود، می‌بودند. بنابراین، معلمانی که به افزایش انگیزش تحصیلی دانش‌ آموزان کار می‌کنند، باید بینش و اهدافی متعادل داشته باشند. علاوه بر تعیین اهداف متعادل برای افزایش انگیزش تحصیلی دانش‌ آموزان، معلمان باید آگاه باشند که مجموعه یکسانی از شیوه‌های علمی که در تمام موفقیت‌ها مؤثر باشند، وجود ندارد.

با توجه به اینکه تدارک محیط‌ های مناسب برای دانش‌ آموزان باعث افزایش انگیزش یادگیری آنان می‌شود، معلمان باید زمان زیادی را برای آموختن شیوه‌های آماده‌سازی محیط مناسب برای دانش‌ آموزان صرف کنند، زیرا این عمل بسیار پیچیده است. معلمانی که با تغییر پی در پی در روش‌ های تربیتی خود سعی در ایجاد تقویت و پیشبرد انگیزش تحصیلی هستند، توصیه می‌شود که این عمل را به تدریج انجام دهند. زیرا ایجاد تغییرات پی در پی، حالتی از شوک در افراد ایجاد می‌کند.

فهرست مطالب
مقدمه
انگیزه تحصیلی
عوامل بی انگیزشی
راهکار های عملی برای افزایش انگیزه
روش های ایجاد انگیزه و ترغیب دانش آموزان به تحصیل
آموزش انگیزه
چهل نکته
درک معلمین، اولیا و دانش آموزان از این فرآیند چیست؟
بیست راهبرد
پیامی از یک معلّم به همکاران
نتیجه گیری
منابع

مقاله روش های ایجاد انگیزه در دانش آموزان ابتدایی شامل 50 صفحه و در قالب word می باشد.


قیمت : 35,000 تومان

فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 50

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


اولین نفر باشید

نظر شما