دانلود مقاله درباره ازدواج موقت (متعه)

متعه یا ازدواج موقت مفهومی پیچیده و چالش‌برانگیز در اسلام، موضوع این مقاله است. در این مقاله، به بررسی ابعاد مختلف متعه، از جمله تاریخچه، احکام، فواید و مضرات آن می‌پردازیم. دیدگاه‌های مختلف فقهی و اخلاقی در مورد متعه مورد بحث قرار خواهد گرفت و تاثیر متعه بر جامعه و خانواده نیز بررسی خواهد شد.

ازدواج موقت (متعه)

متعه یا ازدواج موقت (صیغه)

متعه یا ازدواج موقت، یک مفهوم ازدواج در اسلام است که به موقت بودن آن اشاره دارد، به این معنا که این نوع ازدواج برای مدت زمان معینی صورت می‌گیرد و پس از اتمام آن مدت، به‌طور خودکار با پایان رسیده فرض می‌شود، مگر اینکه با توافق دو طرف تمدید شود. این مفهوم در قرآن و روایات اهل‌بیت به طور صریح ذکر شده است و به عنوان یک راه حل موقت برای برخورد با مسائل اجتماعی و شخصی مطرح می‌شود.

در برخی جوامع اسلامی، متعه به عنوان یک راه حل برای رفع نیازهای جنسی در شرایط خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال، در مواقعی که یک فرد در سفر است و نمی‌تواند به طور دائمی با همسر خود باشد یا در مواقعی که ازدواج دائمی از نظر اجتماعی یا اقتصادی ممکن نیست، متعه می‌تواند یک راه‌حل موقت باشد.

با این حال، متعه موضوعی پیچیده و دارای ابهامات فقهی و اخلاقی است و در بسیاری از جوامع مورد انتقاد قرار گرفته است. برخی معتقدند که این نوع ازدواج با ارزش‌های اسلامی و انسانی تضاد دارد و می‌تواند به زنان و کودکان آسیب برساند. در نتیجه، در بسیاری از کشورها متعه ممنوع و یا محدود شده است و ازدواج دائمی به عنوان الگوی اصلی پیشنهاد می‌شود.

فهرست مطالب

متعه یا ازدواج موقت
دور نمای کلّی
سابقه حقوقی
قرآن
اجماع
سنّت
سابقه در حقوق غرب
احکام و مقررّات
نمای عمومی
مقررات تکمیلی
لعان و احصان
مدّت در ازدواج موّقت
ازدواج موّقت دوشیزگان
ازدواج موقت مردان همسردار
توارث زوجین در امر ازدواج
انحلال عقد متعه
آثار اجتماعی
منابع

مقاله درباره ازدواج موقت (متعه) شامل 80 صفحه و در قالب word تدوین شده است.


قیمت : 35,000 تومان

فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 80

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


اولین نفر باشید

نظر شما