مقاله اهل بیت علیهم السلام از دیدگاه على علیه السلام

اهل بیت علیهم السلام از دیدگاه علی علیه السلام
امام علی علیه السلام، به مراتب اهمیت بالایی به اهل بیت خود اعطا می‌کردند و در روایات فراوان، فضایل و مناقب آنان را تشریح نموده‌اند. ایشان اهل بیت را به عنوان “سفینة النجاة” و “چراغ هدایت” شناخته و پیروی از آنان را مسیری برای رسیدن به سعادت و رستگاری در دنیا و آخرت تصور می‌کردند. یکی از برجسته‌ترین روایات در این باره، خطبه 109 نهج البلاغه است که در آن، حضرت علی علیه السلام با بیانی شاهانه و زبانی زیبا، به فضایل اهل بیت پرداختند. ایشان در این خطبه، اهل بیت را به “درخت پر بار نبوت”، “محلّ رفت و آمد فرشتگان”، “معادن علم” و “چشمه سارهای حکمت” تشبیه نموده و آنان را به عنوان “حجت‌های خدا و گنجینه‌های علم او و وارثان انبیای او و برگزیدگان او” توصیف کردند.

اهل بیت علیهم السلام از نظر حضرت على

امام علی علیه السلام در روایات مختلف، بر ضرورت داشتن مودّت و محبّت اهل بیت تأکید کرده‌اند و این را بخشی از ایمان و راهی به بهشت دانسته‌اند. همچنین، در بسیاری از موارد، ایشان به صراحت جانشینی و امامت ائمه معصومین علیهم السلام را پس از خود بیان کرده و از مسلمانان خواسته‌اند که از آنان پیروی کنند. این روایات نشان دهنده جایگاه ویژه و استثنایی اهل بیت علیهم السلام در نزد امام علی علیه السلام هستند و به وضوح نشان می‌دهند که ایشان، اهل بیت را به عنوان رهبران معصوم و حقیقی پس از خود معرفی کرده و از مسلمانان خواسته‌اند که از آنان پیروی کنند.

مقاله اهل بیت علیهم السلام از دیدگاه على علیه السلام شامل 20 صفحه و در قالب word تدوین شده است.


قیمت : 35,000 تومان

فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 20

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


اولین نفر باشید

نظر شما