مقاله عارضه سر به جلو حرکات اصلاحی و درمانی

برای اصلاح عارضه سر به جلو، حرکات اصلاحی و درمانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. تمرینات قوی‌ سازی عضلات گردن، فراهم کردن استقامت عضلات پشتی و ایجاد حرکات تعادلی می‌توانند به بهبود نسبت سر و گردن کمک کرده و فشار غیر ضروری را از مفاصل کاهش دهند. در این مقاله با عارضه سر به جلو، علائم، عوارض و راهکارهای پیشگیری از آن آشنا می‌شوید.

عارضه سر به جلو حرکات اصلاحی و درمانی

مقدمه

ستون فقرات در ناحیه گردن به سمت جلو تحدب دارد و اگر این انحنا بیش از حد طبیعی باشد، به آن عارضه سر به جلو یا ناهنجاری اطلاق می‌شود. در این حالت، سر جلوتر از گردن قرار گرفته و زمانی که سر به جلو متمایل است، لاله گوش و وسط بازو در یک خط نیستند، به عبارت دیگر، لاله گوش به جلوتر از محل قرار گیری وسط بازو است. این وضعیت باعث فشار زیادی بر مفاصل فکی – گیجگاهی و مفاصل گردن و عضلات پشت گردن می‌شود.

عواملی همچون استفاده از بالش‌های بلند و عدم قرار گرفتن ستون فقرات در وضعیت صحیح، به‌ خصوص در عادت‌ های روزانه، می‌توانند این ناهنجاری را تسریع کنند. همچنین قوز کردن نیز می‌تواند به افزایش این عارضه کمک کند. بنابراین حفظ وضعیت صحیح ستون فقرات و اجتناب از عادت‌های غیرسالم می‌تواند در پیشگیری و بهبود این ناهنجاری موثر باشد.

عارضه سر به جلو

عارضه سر به جلو یک وضعیت ناهنجاری از ستون فقرات است که ممکن است به عوارض جدی در سلامت گردن و عضلات مرتبط با آن منجر شود. این وضعیت معمولاً ناشی از عواملی همچون استفاده نادرست از بالش، نشستن برای مدت طولانی در وضعیت نادرست، یا قوز کردن می‌شود. در صورت عدم تصحیح و بهبود این ناهنجاری، فشار زیادی بر مفاصل گردن و عضلات پشت گردن وارد می‌شود، که ممکن است منجر به درد، سفتی عضلات، و مشکلات مرتبط با حرکت و تعادل گردن شود.

برای درمان عارضه سر به جلو، ترکیبی از حرکات اصلاحی و تمرینات تقویتی اغلب توصیه می‌شود. تمرینات تقویتی مخصوص عضلات گردن و پشت گردن، همچنین تکنیک‌های ماساژ و تراپی ممکن است به تسکین درد و کاهش فشار در مناطق متأثر کمک کنند. همچنین اصلاح عادات نادرست مانند استفاده از بالش مناسب و حفظ وضعیت صحیح ستون فقرات در طول روز نیز نقش مهمی در بهبود و پیشگیری از این ناهنجاری دارد.

فهرست مطالب

عارضه سر به جلو
علل
استفاده از بالش های بلند
عادت غلط راه رفتن
نشانه ها و عوارض
افزایش فشار بر روی مفاصل فكی – گیجگاهی
گیر افتادن ریشه های عصبی بدلیل كاهش فضای سوراخ های بین مهره ای
حرکات اصلاحی
فشردن چانه با انگشتان و منقبض كردن غبغب
فشردن سر به دیوارو منقبض كردن غبغب
بالا آوردن گردن
برنامه تمرین ازنظر شدت و دفعات تمرین
چند توصیه برای پیش گیری
علائم آرتروز گردن و شانه
پایان


قیمت : 35,000 تومان

فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد صفحات: 20

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


اولین نفر باشید

نظر شما