پاورپوینت حرکت پشتک در ژیمناستیک

در این فایل پاورپوینت به طور کامل به بررسی حرکت پشتک در ژیمناستیک می‌پردازیم. از تکنیک‌ های اجرای صحیح تا نکات کلیدی و انواع مختلف پشتک آشنا خواهید شد.

حرکت پشتک در ژیمناستیک

مقدمه
در ورزش‌ های ژیمناستیک حرکت پشتک یکی از حرکات مهم و جذاب است که در آن ورزشکار حول یک محور یک دور به‌ گرد خود چرخش می‌دهد و پای خود را از فراز سر می‌گذارد. این حرکت نه تنها در ژیمناستیک بلکه در ورزش‌های دیگری مانند شنا و آکروباتیک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به جستن شناوران به آب یا ورزشکاران بر زمین به گونه‌ای که در هوا به طول یک‌بار به گرد خود گردیده باشند پشتک زدن می‌گویند.

پشتک می‌تواند به دو صورت هوایی یا زمینی اجرا شود و ممکن است به سمت جلو، عقب یا طرفین انجام شود. عمل انجام پشتک به صورت رو به عقب را “وارو” نیز می‌نامند. همچنین، گونه‌ای از پشتک به نام نیم‌پشتک نیز وجود دارد که کمی کوتاه‌تر و مختصرتر است.

حرکت پشتک به خوبی زمانی اجرا می‌شود که ورزشکار در ابتدا با ایجاد ارتفاع زیادی به سوی بالا پرش کند، سپس یک چرخش سریع و کامل را در هوا انجام دهد و در نهایت به صورت کنترل‌ شده‌ای به زمین بنشیند. این ترکیب از ارتفاع، چرخش و کنترل حرکت، اجرای موفقیت‌ آمیز حرکت پشتک را تضمین می‌کند.

فهرست مطالب
مقدمه
روش انجام
مراحل آموزشی
نحوه کمک کردن
بدنسازی
پلانک
تمرینات حلق آویز پا
حرکت دراز نشست وی شکل ( V-Sit- up)


قیمت : 35,000 تومان

فرمت فایل: Powerpoint, PDF

تعداد صفحات: 18

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


اولین نفر باشید

نظر شما