پروژه مالی طراحی سیستم حقوق و دستمزد پرسنل ادارات

این پروژه مالی راهکارهای جامع و کاربردی برای طراحی و پیاده‌ سازی سیستم حقوق و دستمزد مبتنی بر نظام هماهنگ پرداخت، تحلیل چالش‌ها و ارائه راه‌ حل‌های عملی، و ارتقای کارایی و اثربخشی سازمان ارائه می‌ دهد.

پروژه طراحی سیستم حقوق و دستمزد پرسنل ادارات

پیشینه تاریخی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی کشور از ادغام دو سازمان پیشین، یعنی سازمان امور اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه، به وجود آمده است.

سازمان برنامه و بودجه

در سال ۱۳۱۶ هجری شمسی، به منظور هماهنگ‌سازی فعالیت‌های عمرانی و تدوین برنامه‌هایی برای رشد اقتصادی و اجتماعی کشور، شورای اقتصادی تأسیس شد و در ادامه، در ۱۷ فروردین سال ۱۳۲۵، با تصویب نامه هیات وزیران، هیات تهیه نقشه اصلاحی و عمرانی کشور شکل گرفت. پس از مطالعه گزارشات این هیات، هیات دولت در ماه مرداد سال ۱۳۲۵ تصمیم به تأسیس هیات عالی برنامه برای بررسی برنامه‌های ارائه شده توسط وزارتخانه‌ها گرفت.

در سال ۱۳۲۷، هیات عالی برنامه لایحه قانون برنامه هفت‌ساله عمرانی کشور را تدوین کرد و آن را به مجلس ارائه نمود. این لایحه برای اولین بار، با توجه به ضرورت جلوگیری از ایجاد اصطکاک بین سازمان‌های مشابه و نیز تحول اقتصادی کشور، پیشنهاد اجرای برنامه از طریق همکاری بین دوایر دولتی و سازمان برنامه را مطرح کرد. این ایده منجر به تأسیس اداره دفتر کل برنامه شد، که بعدها به نام سازمان موقت برنامه شناخته شد. در نهایت، با تصویب قانون برنامه و بودجه در ۱۵ اسفند ۱۳۵۱، سازمان برنامه به دلیل انتقال وظایف به آن، به “سازمان برنامه و بودجه” تغییر نام یافت.

سازمان امور اداری و استخدامی کشور

در سال ۱۳۳۴ شمسی، اداره کل طبقه‌بندی مشاغل وابسته به وزارت دارایی تأسیس شد که هدف آن برقراری هماهنگی در حقوق و مزایای مستخدمان کشوری و اجرای اصل حقوق مساوی برای کار مساوی در محدوده نظام طبقه‌بندی مشاغل بود. در سال ۱۳۳۷، این اداره کل به سازمان خدمات کشوری تغییر نام یافت و از وزارت دارایی جدا شد و تحت نظر نخست‌وزیر قرار گرفت. فکر تجدید نظر در مقررات استخدامی و ایجاد یک مرکز مرکزی برای نظارت بر امور استخدامی کشور روزبه‌روز قوت بیشتری می‌گرفت و در سال ۱۳۴۰، شورای عالی اداری کشور به وجود آمد و به تدوین قانون استخدام کشوری پرداخت.

استخدام مجلس شورای ملی در تاریخ ۳۱/۳/۱۳۴۵ در یازده فصل به تصویب رسید و به موجب این قانون، شورای عالی اداری جای خود را به سازمانی تحت عنوان سازمان امور اداری و استخدامی کشور داد.

تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

پیشینه
به منظور تحقق مطلوب و اختیارات رئیس محترم جمهوری موضوع اصل ۱۲۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در تاریخ ۱۱/۱۲/۱۳۷۸ براساس مصوبه هشتاد و ششمین جلسه شورای اداری تشکیل شد. این سازمان از ادغام دو سازمان برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی کشور به وجود آمده است و از تیر ماه سال ۱۳۷۹ فعالیت‌های خود را آغاز کرد. هدف اصلی این سازمان، تأمین یکپارچگی در مدیریت کلان و ارتقاء برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور بوده است.

ساختار تشکیلاتی
سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از یک رئیس (که سمت معاونت رئیس محترم جمهور را نیز بر عهده دارد)، 9 معاونت، و 43 مرکز، دفتر و اداره‌کل در زیر مجموعه معاونت‌ها و حوزه ریاست سازمان، 30 سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، 10 شورای مربوط و 3 واحد وابسته تشکیل شده است.

فهرست مطالب

  • پروژه مالی طراحی سیستم حقوق و دستمزد پرسنل ادارات
  • فصل اول : تاریخچه سازمان مدیریت – کلیات سیستم
  • فصل دوم : تجزیه و تحلیل
  • فصل سوم : کنترل های داخلی
  • فصل چهارم : نتیجه گیری

قیمت : 35,000 تومان

فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 65

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


اولین نفر باشید

نظر شما