مقاله ضرورت های محیطی خصوصی سازی

خصوصی سازی صرفاً واگذاری مالکیت نیست این مقاله به بررسی ضرورت های محیطی برای تضمین موفقیت ضرورت های محیطی و دستیابی به کارایی، شفافیت و رقابت سالم می‌پردازد. چالش‌ها، راهکارها و آمار جهانی در این زمینه ارائه شده است.

خصوصی سازی

چکیده

خصوصی سازی فرایندهای اجرایی، مالی و حقوقی، یک راهبردی است که دولت‌ ها در اکثر کشورهای جهان برای انجام اصلاحات در اقتصاد و نظام اداری خود به کار می‌برند. این عمل با هدف تعادل بیشتر بین نقش دولت و بازار صورت می‌گیرد و معمولاً منجر به تقویت نقش بازار و کاهش نقش دولت می‌شود.

تجربیات نشان داده است که خصوصی سازی، هرچند یکی از ابزارهای اساسی برای تبدیل اقتصاد کنترل‌شده توسط دولت به یک اقتصاد بازاری است، اما همیشه راه حلی برای تمامی مشکلات نیست. خصوصی سازی بیشترین تأثیر را در شرایطی دارد که به عنوان بخشی از یک برنامه کلان اصلاحاتی و توسعه بخش خصوصی، به کار گرفته شود.

برای دستیابی به مزایای خصوصی سازی، لازم است دولت محیط رقابتی را تضمین کند و سیاست‌هایی را برای کاهش هزینه‌ها، بهبود کیفیت، حمایت از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، و بازسازی شرکت‌های دولتی اجرا کند. همچنین، قوانین موثری برای کنترل فساد و بی‌عدالتی باید وضع گردد.

به دلیل زیان‌دهی بسیاری از شرکت‌های دولتی و وام‌ دهی بی‌ رویه به آنها، خصوصی سازی شرکت‌های دولتی به عنوان یکی از راه‌حل‌های اصلاحاتی در بسیاری از کشورها مطرح شده است. این اقدام می‌تواند به بهبود اقتصاد کلان کشورها کمک کند و موجب رشد و توسعه آنها شود.

باید به‌ خاطر داشت که خصوصی سازی شرکت‌های دولتی تنها به‌عنوان یک هدف در‌نظر گرفته نمی‌شود، بلکه به‌ عنوان یک ابزار برای دستیابی به اهداف اقتصادی دیگر استفاده می‌شود. در این راستا، وجود یک بستر قانونی مناسب و سیاست‌های پولی و مالی کارآمد اساسی است و عدم توجه به این نکات می‌تواند منجر به شکست فرایند خصوصی سازی و زیان‌های غیر قابل جبرانی شود.

واژه های کلیدی: خصوصی سازی، روابط کاری، مدیریت، شرکت های دولتی

فهرست مطالب

مقدمه
نیازمندیهای «محیطی»
هدف از خصوصی سازی شرکت‌های دولتی چیست؟
نگاهی دیگر به خصوصی سازی
قلمرو خصوصی سازی
آثار خصوصی سازی بر کارایی
خصوصی سازی و روابط کاری
رقابت نابرابر
سیاستهای دوسوی طیف
اعتماد از دست رفته
فقر اطلاعات
فرهنگ سازی، فراتر از یک نیاز
آمار جهانی
مدیریت بر فرآیند خصوصی سازی
نتیجه گیری
منابع


قیمت : 35,000 تومان

فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 40

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


اولین نفر باشید

نظر شما