طرح توجیهی تولید محصولات پلاستیکی اترک

این طرح توجیهی به بررسی امکان‌ سنجی و ارائه برنامه‌ای برای تولید انواع محصولات پلاستیکی ساختمانی، کشاورزی و مصرفی در استان گلستان می‌پردازد. با توجه به وجود منابع اولیه، بازار هدف گسترده و پتانسیل صادرات، این طرح فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه فراهم می‌کند.

طرح توجیهی تولید محصولات پلاستیکی اترک

مقدمه:
در دهه‌های گذشته، با توجه به عواملی چون هزینه تولید پایین، مقاومت بالا، تنوع محصولات و قیمت مناسب، محصولات پلاستیکی جایگاهی ویژه در بازار مصرف یافته‌اند و تعداد واحدهای تولیدی پلاستیک روز به روز افزایش می‌یابد. با وجود منابع فراوان مواد اولیه مانند نفت و گاز برای ساخت پلیمرهای پلاستیکی، صنعت پتروشیمی پیشرفته و ارزش افزوده بالا در تبدیل مواد اولیه به محصولات مصرفی، بستری مناسب برای صنایع پلاستیک به وجود آمده و صادرات این محصولات نیز افزایش یافته است.

رونق ساخت و ساز و اعتماد به کشاورزی به عنوان رویدادهای اصلی اقتصادی در چند سال اخیر، باعث افزایش نیاز به لوله‌های پلاستیکی ساختمانی و کشاورزی شده است. مصرف‌کنندگان نیز به دلیل قیمت مناسب‌تر، سبکی، مقاومت بیشتر، کاهش هدررفت و نصب آسان‌تر، بهترین گزینه را در لوله‌های پلاستیکی می‌بینند. با این حال، در بسیاری از موارد، واحدهای تولیدی با تولیدات مشابه بدون توجیه اقتصادی تشکیل شده‌اند. اشباع بازار ظروف یکبار مصرف و کیسه‌های پلاستیکی و کمبود ظرفیت تولید، برخی از چالش‌هایی هستند که تولیدکنندگان روبرو هستند. اما وجود مرزهای مشترک با کشورهایی چون ترکمنستان، افغانستان، پاکستان و عراق، فرصت‌هایی برای صادرات این محصولات فراهم می‌سازد.

در این شرایط، مجریان طرح به ایجاد واحدی با توانایی تولید محصولاتی که بازار نیازمند آن است و همچنین قابلیت تولید محصولات جدید را دارد، تصمیم گرفته‌اند. همچنین، آمادگی مجریان برای اخذ تسهیلات بانکی با ارائه هر گونه وثیقه و ضمانت لازم، امری که به عنوان یک نشانه از اعتماد به پتانسیل سوددهی و پیشرفت این طرح مطرح می‌شود، مورد تأکید است.

اهداف اجرای طرح:

  • ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان
  • کمک به رونق اقتصاد منطقه و محرومیت زدایی
  • کمک به پیمانکاران و ادارات برای تامین محصولات مورد نیاز خود از داخل استان و با صرف هزینه های کمتر .
  • افزایش سطح درآمد مجریان طرح، پرسنل و دست اندرکاران

 


قیمت : 35,000 تومان

فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 20

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


اولین نفر باشید

نظر شما