مقاله هوش مصنوعی با ترجمه (A Poker Game Description Language)

این مقاله به بررسی یک زبان توصیف بازی پوکر (PGDL) می‌پردازد که برای توسعه عامل‌های هوش مصنوعی پوکر طراحی شده است. PGDL به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا انواع مختلف پوکر را به‌طور دقیق و کارآمد توصیف کنند.

مقاله هوش مصنوعی با ترجمه (A Poker Game Description Language)

یک زبان توصیف بازی پوکر

در دهه گذشته، کامپیوتر پوکر به عنوان یک بستر بسیار مؤثر برای ارزیابی و تجزیه و تحلیل تحولات در حوزه‌های گسترده‌ای چون بازی‌های گرا و تحقیقات سیستم‌های چند عامله شناخته شده است. با توجه به تعداد زیادی از انواع مختلف پوکر و تنوع در شرایط برگزاری بازی، عوامل بسیاری برای هر یک از گونه‌ها و نحوه برنده شدن در نظر گرفته شده‌اند. با این حال، تا به حال مدل توصیف یکپارچه‌ای برای مقایسه این عوامل و آزمایش آنها وجود نداشته است. به منظور حل این نقطه ضعف، زبان توصیف بازی پوکر (PGDL) معرفی شده است که تمرکز خود را بر روی توسعه عامل پوکر و آزمایش متمرکز کرده و امکان ارتقاء تحقیقات در این زمینه را فراهم می‌آورد.

PGDL به عنوان یک چارچوب یکپارچه سازمان‌ یافته است که به توسعه‌ دهندگان امکان می‌دهد نه تنها با API توسعه عامل اولیه در زبان پرولوگ کار کنند، بلکه یک عامل ساده نیز را با قوانینی که توسط کاربران تعریف شده استفاده کنند. علاوه بر این، وجود یک رابط کاربری گرافیکی ساده (GUI) در این چارچوب، تجربه آزمایش‌های پایه و پیشرفته را برای کاربران ساده و پیشرفته بهبود می‌بخشد. این چارچوب با استفاده از آزمون‌ها نشان داده است که قادر به توصیف بیشترین انواع پوکر محبوب است و به عنوان یک زبان بطور بومی برای توسعه عامل پوکر ارائه می‌شود.

مقدمه

در دهه‌های اخیر، پوکر به عنوان یک حوزه مورد توجه محققان هوش مصنوعی بوده است، زیرا این بازی یک چالش بسیار متفاوت نسبت به بازی‌های دیگر مانند شطرنج ارائه می‌دهد. در مقایسه با بازی‌هایی مانند شطرنج که با اطلاعات کامل سروکار دارند، پوکر یک بازی از اطلاعات ناقص است. بازیکنان در این بازی تنها اطلاعاتی در مورد کارت‌های خود و کارت‌های عمومی دارند. این ویژگی باعث می‌شود که برای تصمیم‌گیری، نیاز به ساخت یک درخت تصمیم گیری بر اساس حدس‌هایی در مورد کارت‌های مخالفان شود. یک چالش دیگر نیز در پوکر وجود دارد که به عنوان عنصر شانس شناخته می‌شود، زیرا توزیع کارت‌ها به صورت تصادفی انجام می‌شود.

پوکر به عنوان یک صنعت با نرخ رشد بالا در حوزه سرگرمی شناخته می‌شود و سوددهی بسیار بالایی در این صنعت ارائه می‌دهد. این بازی توسط میلیون‌ها نفر در سراسر جهان، به صورت زنده و آنلاین، با انواع مختلفی از قوانین و ساختارهای بازی انجام می‌شود. با این حال، تاکنون مدل یکپارچه‌ای برای توصیف عامل‌ها در این بازی وجود نداشته است، که این نقطه ضعف باعث معرفی زبان توصیف بازی پوکر (PGDL) شده است. این زبان بر اساس زبان XML ایجاد شده و هدف از آن توصیف حالت بازی به عنوان یک سری از حقایق و مکانیک‌های بازی به عنوان قوانین منطقی است.

PGDL نه تنها برای شناسایی مفاهیم کلیدی قوانین بازی پوکر توسعه یافته است بلکه بر خلاف سایر زبان‌های توصیف بازی، تمرکز خود را بر روی توسعه عامل پوکر و آزمایش متمرکز کرده است. این زبان می‌تواند توسعه‌دهندگان را در تعریف انواع مختلف پوکر یا حتی انواع جدیدی که توسط کاربران با دامنه دانش پوکر تعریف می‌شوند، یاری کند. برای حمایت از ایجاد و ارزیابی موجودیت‌های PGDL، یک سیستم GGPS نیز به‌طور همزمان با آن توسعه یافته است که به کاربران امکان بازی توصیف شده را در برابر عوامل اولیه بازی می‌دهد.

توسعه ی PGDL در گام های زیر تقسیم می شود:

  1. شناسایی قوانین پایه پوکر با تاکید بر تفاوت های بین انواع آن.
  2. تصور یک زبان مبتنی بر XML قادر به مشخص کردن تفاوت های قوانین شناخته شده است.
  3. ساخت یک سیستم که زبان XML را تشخیص دهد(در پرولوگ) و قادر به تولید بازی مشخص شده است.
  4. ساخت یک پلت فرم( PGDL ساز) که ایجاد اسنادPGDL را پشتیبانی می کند.
  5. توسعه یک عامل عمومی که می تواند هر نوع توصیف در PGDL بازی کند.

در ادامه مقاله، بخش دوم به تفاصیل توصیف بازی پوکر با تأکید بر اختلافات بین انواع آن پرداخته است. بخش سوم به کارهای مرتبط با سیستم‌های GGPS و زبان توصیف بازی، همچنین تحولات خاص در حوزه پوکر اختصاص دارد. بخش چهارم جزئیات توصیف زبان PGDL را به همراه ترکیبی دقیق آن با دیگر نهادها را شرح می‌دهد. بخش پنجم به توصیف سیستمی می‌پردازد که برای پشتیبانی از ایجاد اسناد PGDL توسعه یافته و جزئیات پیاده‌سازی آن را بررسی می‌کند. در بخش ششم، نتایج حاصل از این مقاله با تأکید بر اعتبار سیستم‌های عامل ساخته شده، رابط کاربر گرافیکی و ایجاد نمونه PGDL توضیح داده شده است. و در پایان، بخش هفتم به نتیجه‌گیری اصلی این مقاله و اشاره به جهت تحقیقات آینده می‌پردازد.

پوکر

پوکر، یک بازی با ورق و شرط بندی است که بین دو یا چند بازیکن صورت می‌گیرد و هیچگونه همکاری بین آنها وجود ندارد. در این بازی، هر بازیکن به صورت مستقل برای خود و در مقابل سایر بازیکنان بازی می‌کند. هدف اصلی از پوکر همواره به نظر می‌رسد که تا جای ممکن پول نقد برنده شود، بدون توجه به نوع خاص بازی. با توجه به ماهیت شانسی پوکر، امکان دستیابی به اطمینان ریاضی از پیروزی در یک مجموعه خاص از بازی‌ها ممکن نمی‌باشد. به همین دلیل، یک بازیکن ماهر و خوب، زمانی که موفق به حداکثر رساندن سود می‌شود، به عنوان یک بازیکن خوش شانس شناخته می‌شود و همچنین مهارت در کاهش پیش‌داوری را در مواقعی که بخت به سمتش گرفته است، از خود نشان می‌دهد.

در پوکر، هر بازیکن تلاش می‌کند تا مجموعه‌ای از کارت‌ها را تشکیل دهد که حاصل (یا دست) او نه تنها بر تعداد کارت‌ها بلکه بر ارزش آنها نیز تأثیر گذار است. ترکیبات کمتر شایع در پوکر اغلب ارزش بالاتری دارند و بازیکنان بر روی دست خود شرط می‌بندند که آن دست از سایرین قوی‌تر است. این شرط‌ها در ظرف قرار می‌گیرند و در پایان بازی، بازیکنی که دست قوی‌تری داشته باشد، به عنوان برنده اعلام می‌شود. با این حال، در صورتی که همه بازیکنان به جز یک نفر با استفاده از کارت‌های برابر جریمه شوند، بازیکن باقی‌مانده به عنوان برنده اعلام می‌شود. در این بازی، هوش و استراتژی شرط‌بندی توانایی تعیین برنده را داراست و تصمیمات بازیکنان در شرایط مختلف به شدت تأثیرگذار هستند.

عنوان انگلیسی مقاله : A Poker Game Description Language
عنوان فارسی ترجمه : هوش مصنوعی پیشرفته یک زبان توصیف بازی پوکر


دانلود رایگان نسخه انگلیسی مقاله


قیمت : 35,000 تومان

فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 23

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


اولین نفر باشید

نظر شما