جزوه و تمرین های سری فوریه

جزوه و تمرین های سری فوریه
سری فوریه یک ابزار ریاضی قدرتمند است که برای نمایش توابع دوره‌ای به شکل مجموعه‌ای از توابع سینوس و کسینوس استفاده می‌شود. این سری به نام ریاضیدان فرانسوی جوزف فوریه از آن اقتباس شده است. سری فوریه به شکل زیر تعریف می‌شود:

سری فوریه

که در اینجا T دوره تابع و دوره تابع​ ضرایب سری فوریه هستند. این سری می‌تواند به تقریب توابع مختلفی با دقت دلخواه برای تحلیل و پیش‌بینی سیگنال‌ها و توابع متناوب مورد استفاده قرار گیرد. در مهندسی، فیزیک، علوم کامپیوتر و حوزه‌های مختلف دیگر، سری فوریه به عنوان یک ابزار قدرتمند جهت تجزیه و تحلیل سیگنال و پردازش سیگنال‌های زمانی استفاده می‌شود.

تمرینات
می خواهیم تابع fx (به صورت عبارت درجه دوم انتگرال پذیر) را به کمک یک سری فوریه متناهی نمایش دهیم. معیار مناسبی برای دقت سری به کمک انتگرال مربع انحراف برقرار زیر به دست می آید.

جزوه و تمرین های سری فوریه

نشان دهید که شرط کیمنه شدن ap یعنی:

to become a hypocrite

به ازای همه مقادیر n، به انتخاب an و bn به صورتی که در معادله های (14-11) و (14/12) داده شده است، می انجامد.

پاسخ

answer

به دلیل به هم ریختگی نوشته ها در سایت میتوانید بخشی از محتوا را دانلود و مشاهده کنید. پس از اطمینان از مطالب مورد نظر اقدام به خرید نمایید.

دانلود قسمتی از جزوه و تمرین های سری فوریه


قیمت : 35,000 تومان

فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 65

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط

اولین نفر باشید

نظر شما