جزوه درس تحلیل هزینه و منفعت (از مفاهیم پایه تا حل مسائل)

جامعترین جزوه درس تحلیل هزینه و منفعت علمی کاربردی (از مفاهیم پایه تا حل مسائل)

جزوه درس تحلیل هزینه و منفعت (از مفاهیم پایه تا حل مسائل)

مقدمه

تحلیل هزینه و منفعت (CBA) یک روش سیستماتیک برای ارزیابی اقتصادی یک پروژه یا تصمیم است. این روش شامل شناسایی، برآورد و مقایسه تمام هزینه ها و منافع مرتبط با آن پروژه یا تصمیم می باشد. هدف اصلی CBA کمک به تصمیم گیرندگان در انتخاب گزینه ای است که بیشترین ارزش را برای ذینفعان ایجاد می کند.

جزوه تحلیل هزینه و منفعت

این فایل یک جزوه جامع درس تحلیل هزینه و منفعت می‌باشد که به زبان ساده و واضح، مفاهیم اصول حسابداری را شامل می‌شود. در این جزوه، مفاهیمی همچون حسابداری، دارایی، بدهی، سرمایه، ترازنامه، رابطه سود و زیان، معادله اصلی حسابداری، صورت حساب سود و زیان، و نقطه سر به سر به طور جامع و دقیق مورد بررسی قرار گرفته‌اند. همچنین در این جزوه به اصول اقتصاد، هزینه‌یابی، ارزیابی و تحلیل منفعت، و مسائل مقایسه اقتصادی طرح‌ها با استفاده از روش‌های ارزش فعلی و نسبت منافع به مخارج به صورت کامل پرداخته شده و مباحث این درس به شکل منظم و جامع ارائه شده است.

همچنین در این فایل تمرین‌ها و نمونه سوالات مرتبط با درس تحلیل هزینه و منفعت به همراه پاسخ‌های تشریحی در فایل جداگانه‌ای قرار گرفته‌اند. جداول فاکتورهای مورد نیاز در بخش ضمیمه به انتهای جزوه افزوده شده‌اند، که این اطلاعات به دانشجوان کمک می‌کند تا به طور کامل و دقیق تر با مباحث مطرح شده در درس آشنا شوند و تمرینات خود را بهبود بخشند.

فهرست مطالب:

اصول حسابداری (مفاهیم دارایی، بدهی، سرمایه، ترازنامه، سود و زیان، معادله اصلی حسابداری، نقطه سر به سر)
مفاهیم اقتصادی
هزینه ­یابی
ارزیابی و تحلیل منفعت
محاسبات ارزش فعلی، ارزش آینده و پرداخت مساوی
روش ارزش فعلی در مقایسۀ اقتصادی پروژه ­ها
روش یکنواخت سالیانه در مقایسۀ اقتصادی پروژه ­ها
روش نسبت منافع به مخارج در مقایسۀ اقتصادی طرح ­ها
مسائل تحلیل هزینه و منافع
تمرین
جواب تشریحی تمرینات


قیمت : 35,000 تومان

فرمت فایل: PDF

تعداد صفحات: 60

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


اولین نفر باشید

نظر شما